Het gebruik van een promo voor het promoten van het imago van een bedrijf

Een promo is een advertentiecampagne voor de korte termijn die gebruikmaakt van een goedkoop maar effectief advertentiemedium: The Promo Channel. Een promo wordt gebruikt om een ​​live-uitzending te promoten, of het nu gaat om een ​​sportevenement, een concert, een aankomend evenement of een nieuwe productlancering.

Promo

Promotiemarketing wordt gedaan via verschillende methoden, waaronder direct mailers, gedrukte advertenties, radioadvertenties en tv-commercials. Een promo wordt ook wel een promo van een promo genoemd, omdat het meestal een verlenging is van een promotie die eraan voorafgaat.

Enkele voorbeelden van populaire promotiekanalen zijn lokaal nieuws en weer, lokale sportkanalen en politieke en zakelijke shows. Lokaal nieuws en weerpromotie-evenementen worden meestal gesponsord door een lokale tv-zender en worden gebruikt als middel om het bewustzijn over een lokaal evenement te vergroten. Promo-evenementen worden gebruikt door scholen, bedrijven, kerken en andere non-profitorganisaties.

Grafische advertenties worden ook wel printadvertenties of printmedia-advertenties genoemd. Het wordt gedaan met het doel een specifiek product of specifieke dienst te promoten door middel van gedrukte advertenties of billboards. Hoewel advertenties in gedrukte media vaak worden geassocieerd met tijdschriften en kranten, zijn er ook een aantal websites en sociale mediasites die steeds populairder worden als medium voor grafische advertenties. Er wordt een verscheidenheid aan creatieve grafische formaten gebruikt om de bekendheid van een bepaald product of dienst te maximaliseren.

Grafische reclame kan ook een vorm van internetreclame zijn. Internetadvertenties zijn doorgaans groter dan normale gedrukte advertenties, omdat ze een afbeeldingslink in de tekst bevatten, waardoor ze visueel veel aantrekkelijker worden voor veel kijkers dan een gewone gedrukte advertentie. Er zijn ook verschillende Web 2.0-services waarmee bedrijven advertenties op internet in een natuurlijker formaat kunnen plaatsen, vergelijkbaar met hoe een traditionele krant een advertentie zou weergeven.

Grafische reclame is de laatste tijd ook populairder geworden, vooral tijdens sportevenementen.

Ook interessant

Grafisch reclame

In veel gevallen zullen de mensen meer aandacht besteden aan een bepaald product, omdat ze vertrouwd zijn met het. Bijvoorbeeld, als u een bepaald me ...

Lees verder

Relatiegeschenken

Het Creëren Van Bewustwording Door Middel Van RelatiegeschenkenToen ik opgroeide, alle relatiegeschenken waren roze. Maar dingen zijn nogal wat verand ...

Lees verder

Promo

Het gebruik van een promo voor het promoten van het imago van een bedrijfEen promo is een advertentiecampagne voor de korte termijn die gebruikmaakt v ...

Lees verder