Een ander kenmerk om op te letten bij het zoeken naar een goede grafisch ontwerper, is of ze ervaring hebben met het gebruik van computerprogramma's zoals Photoshop en Flash om visitekaartjes en branding te maken. Als het bedrijf geen ervaring heeft met het maken van afbeeldingen, aarzelen ze misschien om iemand in dienst te nemen die niet weet wat ze doen. Zoals u zich kunt voorstellen, zijn er veel ingewikkelde stappen bij het maken van branding- en marketingafbeeldingen voor een visitekaartje en als het bedrijf niet weet hoe het deze tools moet gebruiken, kunnen ze u op de lange termijn meer geld kosten. Daarom zou je een bedrijf moeten kiezen dat dit soort programma's eerder heeft gebruikt om hen te helpen een deel van hun eerdere merknaam te creëren. en is nu op zoek naar nieuwe manieren om ze te gebruiken in de branding-inspanningen van hun eigen bedrijf.

Een ander ding om in gedachten te houden bij het kiezen van grafisch ontwerpers, is ervoor te zorgen dat ze ervaring hebben met grafische afbeeldingen in zowel digitale als traditionele media. Veel mensen denken dat digitale media verouderd zijn en dat je bij een traditionele vorm van grafisch ontwerp moet blijven. Dit is echter niet altijd het geval. Veel mensen denken bijvoorbeeld dat als een bedrijf papier van hoge kwaliteit gebruikt, ze geen grafische ontwerpsoftware kunnen gebruiken om een ​​mooi effect te creëren. Dat is gewoon niet waar. Papier werkt uitstekend als een manier om een ​​idee op een gemakkelijk leesbare manier over te brengen, maar u kunt nog steeds afbeeldingen gebruiken om uw marketingboodschap echt over te brengen.

Ten slotte moet u ervoor zorgen dat het bedrijf een portfolio van hun werk heeft dat laat zien hoeveel creativiteit en verbeeldingskracht ze kunnen brengen in uw marketingcampagne. Dit geeft je een beter idee van hun mogelijkheden. Door dit te doen, kunt u zien hoeveel verschil ze kunnen maken in het succes van uw bedrijf.

.